De FloraHolland Trade Fair was een uitgelezen kans voor Wooning Orchids om een nieuw concept onder de aandacht te brengen. Het concept “Sea Of Flowers” is in het leven geroepen om voor iedere schakel de verkoopperiode te vergroten. Na de positieve feedback op de Trade Fair is er nu het besluit genomen het concept verder uit te werken.
De bloemen van de Dendrobium Nobile springen in rap tempo open, daarom is het nog wel eens een uitdaging om de Nobile op precies het juiste moment in de winkels te krijgen. Soms is de Nobile dan al bloeiend. Door de Nobile tien dagen voor bloei te leveren willen zij dit probleem tackelen. De verkoopperiode wordt voor iedereen langer, hierdoor zal er minder derving plaatsvinden. Dit gaat gepaard met een gloednieuw etiket.
Op de Trade Fair is het nieuwe etiket onderworpen aan een try-out met veel positieve reacties als resultaat. Het nieuwe etiket wordt anders geplaatst dan gebruikelijk. Niet in de pot, maar aan de plant. Het etiket bedrukt met bloemen bedekt één stam. Door deze visuele uiting van de bloei is bij de consument direct duidelijk wat zij kunnen verwachten wanneer de Nobile daadwerkelijk in bloei staat. Wanneer de Nobile in een eerder stadium de winkels verlaat zal de consument er thuis langer plezier van hebben. Bovendien maken zij zo de groei en ontwikkeling van de plant mee, wat past in de hedendaagse trend.